<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">​Hi all:</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">We need warm bodies at an Open House drop-in (no formal presentation) this Thursday, February 26th at the Waterloo Region Emergency Services Training and Research Complex (Landfill Gate 3) at 1001 Erb's Road, Waterloo between 4:00 - 8:00 pm.</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">The Region of Waterloo has been studying how best to "balance" transportation needs and environmental consideration in the Laurel Creek Headwaters Environmentally Sensitive Landscape (ESL).  In short -- what to do with Wilmot Line.</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">This ESL case study will likely inform the Environmental Assessment for Erb Street (Costco), and the Environmental Impact Statement that will be required should the Township of Wilmot decide to hard surface this road; so we need to make our concerns known now.</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">Somehow we have to get through to the study team and council that to truly preserve Wilmot Line and to protect the threatened species, wetlands and forests, we need to seriously reduce traffic or shut down the road.  They need to hear that this very special area is worth much more than a thoroughfare for concrete and gravel trucks; or a shortcut for commuters from outlying communities and residents from subdivisions underway in northwest Waterloo.  It is important for them to hear our concerns about the draw that a Costco and further commercial and employment land development at the end of Wilmot Line will have to the road, as commuters and shoppers avoid the congestion projected for Columbia St. & Erbsville Road, and Ira Needles Blvd. & Erb St. (we could be looking at a 6-8 minute wait at the roundabout).</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">One of the issues is that most of the traffic counts do not truly represent the pedestrian use that we see on a daily basis (walkers, hikers, joggers, runners, skiers, cyclists, bird watchers, horse-back riders, nature lovers).  This past weekend, I put flyers on over 200 skiers' cars who park mostly on Wideman Road and Wilmot Line who use Wilmot Line to get to the cross-country ski trails in Schneiders' bush.  In the warmer months, we have busloads of people who come to hike and to study the streams; high school students who use this hilly road for endurance runs; and marathon runners and cyclists who practice regularly out here as well (to name a few).</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">The Region is trying to look for a balanced solution, but it is difficult for me to imagine how they will accommodate more traffic, yet protect the wildlife and wetland complexes, and maintain the scenic character and recreational enjoyment of the road as we know it today.  As Kevin Thomason puts it, "surely there is at least one part of the Region of Waterloo where the protection of the environment is more important than the automobile and road capacity".</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">I have attached a report that was presented by Rob Horne to Regional Council at a Planning & Works Committee meeting on February 3rd that gives a good overview of the project.  I have also attached the invitation and a map of the Laurel Creek ESL.</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">Hope to see you there.</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">Thanks everybody,</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small">Deb Swidrovich</div><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><a href="tel:519-746-5287" target="_blank" value="+15197465287">519-746-5287</a></div><span style="font-family:"Arial","sans-serif""><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><font color="#073763"><div class="gmail_default" style="color:rgb(0,0,0);font-family:arial,helvetica,sans-serif;font-size:small"><br></div><p class="MsoNormal"><br></p></font></span></div>